Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

semla, prov och dyslexi

Av Martina - 16 februari 2010 19:51

I dag är det fettisdagen och jag har ätit typ tre semlor, som jag gjorde själv. Men innan det va jag i skolan och gjorde prov. Kom på i morse att jag hade prov, men det gick bra och jag skrev på alla frågor, dock hade jag glömt några namn, men hoppas att det blir godkänt i alla fall.


just nu håller jag på att träna till ett prov som jag har i morgon. förutom prov så ska jag göra rydholmsmetoden...en metod framtagen för att öka läshastigheten för dyslektiker, hittills har jag ökat min läshastighet från 86ord/min till 110ord/min. (100ord/min behöver du kunna läsa för att läsa texten på tv:n). En "normalläsande" läser ungefär 150-200ord/min. Rydaholms metoden (kallas också för undret i markaryd) är en metod som nyligen är framtagen av hjärnforskaren Martin Ingvar och jag har varit med i en "test grupp" för vuxna dyslektiker.


jag har lagt ut en länk om det..om det inte funkar kan du gå in på svt play och söka på undret i markaryd. de kan vara bra för att öka förståelsen för dyslexi. själv vet jag precis vad det är...har levt med det hela mitt liv och trott att jag aldrig skulle kunna läsa...men jag har läst flera böcker på 300-400 sidor och fått vg och mvg i betyg på ämnen i skolan. Men det hadlar om att hitta sina drömmar och att inte gå under. Som min kära pojkvän brukar säga "livet är hårt, men man måste vara hårdare än livet"


  de här är en av sakerna jag fått styrka av, karting tävling i helsningborg för några år sen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 9 augusti 2010 20:57

Slutade på stora enso i fredags, adrig kul att sluta på ett jobb, men just detta jobbet kändes särskillt tråkigt eftersom jag har trivts så bra. Men det var bara ett tillfälligt jobb, så går mot nya utmaningar nu. Just för tillfället är jag led...

Av Martina - 12 maj 2010 19:20

Kan berätta för dem som inte har sett mattias bil än att det blev en audi han köpte en vinröd A6, med samma motor som i min golf och vad det är för motor där får du komma fram till själv:) bilder på bilen finns i gislaved så kanske kommer ut i morgon...

Av Martina - 8 april 2010 21:42

jag har haft påsklov denna veckan från komvux, men just när jag kan jobba som bäst, ringer de inte om något jobb. Jag vill väldigt gärna jobba och trivs jättebra.   Jag känner mig mest orolig över vad som kommer hända här framåt. Det är mycket so...

Av Martina - 8 mars 2010 20:15


Jag har fått besked från jobbet som jag var på intervju för två gånger, jag fick inte det. men jag var med in i de sista, så skulle det dyka upp något jobb som skulle passa mig där igen ringer de mig. Men jag är glad ändå jag har ju extrajobbet genom...

Av Martina - 22 februari 2010 12:49

Jag har inte kommit mycket längre än vad jag var i morse. Jag kom i väg, men när jag väl skulle bromsa tog inte bromsen. Så de blev varningsblikers i knappt 30km/h de metrarna bort till min svärmor. Jag är mycket tacksam för att jag har bilmekaniker ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards