Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Lite historia

Av Martina - 4 januari 2010 09:49

Jag passerade 22års ålder för en vecka sedan och börjar titta tillbaka på vad som hänt de senaste åren. Eller ja, 2000-talet tillhör ju inte längre det senaste åren...


Jag sökte in till gymnasiet 2003-2004, det var inte det självklaraste valet. Men efter att ha pratat med vår syo, blev det fordonsprogrammet! Med inrikting på lackering och det kändes helt rätt, jag är och var en riktig pojkflicka som ni förstår. Kartingen kom till ungefär vid samma tid, när jag och pappa behövde ett intresse tillsammans.


Hösten 2004 började jag gymnsiet tillsammans med 16 killar. Ett härligt gäng nu i efterhand, men ganska tufft då. Det var även tufft när jag kom ut på företaget jag skulle göra hela min praktik på (två dar i veckan i två år). Jag kunde inget om lackering, (rätt självklart för mig när man ska lära sig nåt nytt), men har märkt att ofta är det bra att redan kunna när det gäller hantverk. I alla fall så klarade jag ut det där också och fick hjälp av dem att som specialarbete lackera om min bil, det blev riktigt bra, så den hamnade i tidningen två gånger om!


2007 gick jag ut med bra betyg och två dagar efter flyttade jag till Örebro och började jobba, på ett pappersbruk. Det varade tyvärr bara under sommaren och under hösten började min första arbetslösa period. Till jag fick en praktik på en lackering i Köping, bodde på ett vandrahem i en månad till jag fick provanställning och egen lägenhet. Med min vanliga otur hade de inte mer jobb till mig efter tre månader ungefär samtidigt som min första kärlek lämnade mig. Men inget ont som inte har något gott med sig.


När jag äntligen kom hem igen, hade jag fullt av drömmar och en jäkla kraft att försöka komma dit. Jag fick jobb efter knappt en månad och jobbade hårt och träffade det underbaraste i mitt liv. kärleken lever kvar, men jobbet gick när krisen kom, men lade ut för nya möjligheter att läsa upp de enda betyg som trots kämpande inte blev bra. Här är jag nu, bor hemma, arbetslös och komvux student för tredje terminen i rad och denna långa historia leder oss in på vad bloggen kommer handla om.


 


Kram

 
 
Ingen bild

Linnéa

14 januari 2010 17:33

ah, kära osbeck.. längtar tillbaka till studentdagen ;P kul att du skaffat blogg förresten :) kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 9 augusti 2010 20:57

Slutade på stora enso i fredags, adrig kul att sluta på ett jobb, men just detta jobbet kändes särskillt tråkigt eftersom jag har trivts så bra. Men det var bara ett tillfälligt jobb, så går mot nya utmaningar nu. Just för tillfället är jag led...

Av Martina - 12 maj 2010 19:20

Kan berätta för dem som inte har sett mattias bil än att det blev en audi han köpte en vinröd A6, med samma motor som i min golf och vad det är för motor där får du komma fram till själv:) bilder på bilen finns i gislaved så kanske kommer ut i morgon...

Av Martina - 8 april 2010 21:42

jag har haft påsklov denna veckan från komvux, men just när jag kan jobba som bäst, ringer de inte om något jobb. Jag vill väldigt gärna jobba och trivs jättebra.   Jag känner mig mest orolig över vad som kommer hända här framåt. Det är mycket so...

Av Martina - 8 mars 2010 20:15


Jag har fått besked från jobbet som jag var på intervju för två gånger, jag fick inte det. men jag var med in i de sista, så skulle det dyka upp något jobb som skulle passa mig där igen ringer de mig. Men jag är glad ändå jag har ju extrajobbet genom...

Av Martina - 22 februari 2010 12:49

Jag har inte kommit mycket längre än vad jag var i morse. Jag kom i väg, men när jag väl skulle bromsa tog inte bromsen. Så de blev varningsblikers i knappt 30km/h de metrarna bort till min svärmor. Jag är mycket tacksam för att jag har bilmekaniker ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards